ملی پوشان والیبال کشورمان پاسخ برخی انتقادات نسبت به دیدارش با مقام معظم راهبری را داد. |
به گزارش لیزنا، «کتابخانهی عجیب» داستان پسر نوجوانی است که در پی کنجکاوی و کشف اینکه سیستم جمعآوری مالیات در زمان امپراتوری عثمانی چگونه بوده، وارد کتابخانهی شهرشان میشود و درگیر ماجراها و اتفاقهای عجیبی میشود.
شیوهی روایت این کتاب، روایت بورخسی است و درعینحال شباهت زیادی با روایت داستانهای «هزار و یک شب» و قصههای شرقی دارد. عناصر شرقی و غربی آمیخته با هم، ضرباهنگ پرشتاب و شاعرانگی خیلی عجیب موراکامی و نوآوری فرمی، از ویژگیهای برجستهی این اثر عنوان شده است.
رجبی، مترجم «کتابخانهی عجیب»، دربارهی ویژگیهای این کتاب و چگونگی ترجمهی آن میگوید: «این کتاب کمتر از سه ماه است که به انگلیسی منتشر شده و من دو ماه پیش نسخهی آن را خواندم و چهارروزه ترجمهاش کردم. با اینکه راوی این کتاب یک پسر نوجوان است، اما مخاطبان کتاب نه نوجوانها هستند، نه بزرگسالها؛ بلکه این کتاب هم مثل «هاکلبری فین» و «تام سایر» تمام گروههای سنی را شامل میشود و هر کسی در هر سنی که باشد از خواندن آن لذت میبرد. البته داستان لایههای پنهانیتر و پیچیدهتری هم دارد که درک آن مختص خوانندگان حرفهییتر است».
او دربارهی ویژگیهای فرم و روایت داستان هم میگوید: «این کتاب نوآوری فرمی بسیار خوبی دارد. نویسنده در این اثر برای روایت، از حروف رنگی، نقاشی و طرح استفاده کرده است. این اولینبار است که نویسندهای چنین فرمی را در اثرش پیاده میکند و رنگپردازی فرم در شکل و پیشبرد روایت و شخصیتپردازی نقش بسیار مهمی دارد؛ به گونهای که ویژگی برخی شخصیتها با رنگ فونت کلمات معرفی میشود».
«کتابخانهی عجیب» از روز یکم بهمنماه، در 99 صفحه و با قیمت 12000 تومان از سوی نشر چشمه به ویترین کتابفروشیها میآید.
حدود شش ماه پیش خبری مبنی بر تشییع دو جوان فلسطینی به نامهای «اسامه حسن موسى الحسومی» و «محمد فصیح» در تابوتی پیچیده در پرچم گروه تروریستی داعش منتشر شد که با واکنش برخی از مقامات فلسطینی روبرو شد.
«ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور غزه، وجود تشکیلات داعش در نوار غزه را نفی کرد و گفت: هیچکدام از گروههای افراطی از جمله داعش، در غزه حضور ندارند.
«خالد القدومی» نماینده جنبش حماس در ایران نیز واکنش عجیب تری به انتشار این خبر داشت و گفت: اگر این تصاویر را به یک کارشناس فتوشاپ نشان بدهید به شما خواهد گفت که ساختگی و جعلی است و از طرفی محیط تصویر نیز نشان دهنده هویت هیچ کشوری نیست و ممکن است هر کسی در اتاق خودش در هر نقطهای از جهان آن را ساخته باشد. و به طور قطع نمیتواند صحت داشته باشد.
این اظهارات القدومی در حالی مطرح شد که تصاویر منتشر شده به هیچ عنوان جعلی و دستکاری شده نبوده و رسانههای معروف فلسطینی نیز آنها را منتشر کرده بودند. ضمن اینکه "گروه تکفیری ــ بعثی داعش" نیز عضویت این دو فلسطینی را در گروه خود تایید کرده بود.
همچنین پس از مدتی، گروه داعش فلسطین ــ با عنوان "داعش ؛ ولایت غزه" ــ از فعالیت خود خبر داد و با انتشار بیانیهای، ۱۸ شاعر، نویسنده، ادیب و فعال فرهنگی هنری این منطقه را به مرگ تهدید کرد. اینها همه را به این اضافه کنید که عده زیادی از جنگجویان گروههای ضد نظام «بشار اسد»، تابعیت فلسطینی دارند (که البته ارتباط آنها با حماس تکذیب شده است).
متأسفانه در روزهای اخیر و پس از کشته شدن «سعید کواشی» و «شریف کواشی» عاملان حمله به نشریه فرانسوی شارلی ابدو، بهانه جدیدی ایجاد شد تا بار دیگر پرچمهای گروه تروریستی داعش در غزه به اهتزاز دربیاید!
دهها تن از هواداران این گروه تروریستی با در دست گرفتن تصاویری از عاملان حمله به نشریه شارلی ابدو و نیز «امیدی کولیبالی» عامل تیراندازی مونتروژ و گروگانگیری فروشگاه مواد غذایی پاریس، در خیابانهای منتهی به مرکز فرهنگی فرانسه در غزه راهپیمایی کردند. تظاهرات کنندگان که حدود ۲۰۰ نفر بودند پرچم های سیاه داعش را حمل می کردند و خطاب به فرانسوی ها شعار دادند: "ما گردن شما را خواهیم زد".
تجمعی با این گستردگی و حمل کردن آشکارای پرچم تکفیریها پس از تشییع جنازه دو عضو داعش، اقدامی بی سابقه است.
علاوه بر مهارت و دقت ، سرعت نقش بسیار کلیدی و مهمی در ورزشهای رزمی دارد .
این مثال کافیست که شما در نظر داشته باشید در مبارزه ای دو مبارز هم رده روبروی هم قرار میگیرند و علیرغم اینکه هر دو استراتژی مبارزه و توانایی مبارزه نزدیکی دارند آن شخصی نهایتا پیروز میدان است که علیرغم اجرای اصولی تکنیک سرعت بالاتری داشته باشد.
با فراگیری و تمرین ۷ مرحله سرعت در هنرهای رزمی، فواید تمرینات افزایش یافته و مهارتهای ما در رقابت و دفاع شخصی بهبود مییابد. برای موفقیت در یک رقابت و یا اجراء به موقع دفاع شخصی، سرعت حائز اهمیت است. تنها فرق بین بردن یا باختن در یک برخورد فیزیکی، بیش از هر چیز دیگر، عکسالعمل سریع میباشد.
بهترین روش قطعی برای دستیابی به کلیدهای سرعت در هنرهای رزمی، سیستم آموزشی حلقه سرعت Speed Loop است. سیستم آموزشی دور سرعت برای مجزا کردن، تغییر دادن، به حداکثر رساندن، و هماهنگ کردن ۷ ویژگی سرعت بهشرح ذیل در هنرهای رزمی طراحی شده است:
مرحله اول (سرعت دیدن)
● عکسالعملهای بصری (بینائی): یکی از روشهای آموزشی است که توانائی تشخیص فرصتها و شناخت حرکات بعدی را افزایش میدهد. واکنشهای بصری این امکان را به ما میدهد که حرکات را با دقت و اطمینان بیشتری شناسائی و پیگیری کنیم و با تشخیص و تغییر به موقع، نسبت به آن عکسالعمل یا واکنش نشان دهیم. در هنرهای رزمی، واکنشهای بصری در طول رقابتهای طولانی بهکار میرود. بهعلاوه، این واکنشها برای موفقیت ورزشکاران جهانی در تمامی رقابتهای ورزشی از اهمیت بهسزائی برخوردار است.
مرحله دوم : (سرعت عصبی حس لامسه)
● عکسالعملهای لمسی (لامسهای) از دیگر روشهای آموزشی است که واکنشهای لمسی را بهبود میبخشد. حس لامسه به مرور زمان با تمرین کردن افزایش مییابد و در نتیجه میتوان جهت یا مسیر نیروی بدنی حریف را سریعاً تشخیص داد. در هنگام مبارزه با رقیب خود باید هر حرکت او را پیشبینی کنیم. اکثر پیکارها و رقابتهای تنگاتنگ به پایان میرسد، پس بایستی خود را بیش از پیش آماده نمائید تا برتری نسبی خود را با حریف به اثبات برسانید.
مرحله سوم : (سرعت شنیدن و تشخیص صدا)
● عکسالعملهای شنیداری واکنشهای شنیداری با تقویت مهارتهای شنیدن بهبود مییابد. عکسالعمل سریع به آنچه میشنویم از اهمیت بالائی برخوردار است. وقتی مجبوریم در مقابل چندین مهاجم از خود دفاع کنیم احتمالاً بیش از دیدن فرد مهاجم، صدای آن را میشنویم. اگر تا به حال مبارزه در تاریکی یا دید کم را تجربه کرده باشید، به اهمیت این ویژگی پی خواهید برد.
مرحله چهارم : (سرعت انطباق پذیری با شرایط)
● سرعت انطباق (تغییر یا تنظیم) این بخش، توانائی ذهنی برای انتخاب سریع و واکنش مناسب و دقیق در پاسخگوئی به یک حمله یا موقعیت را افزایش می دهد. باید توانائی خود، در انتخاب سریع مؤثرترین حرکات در هر لحظه از مبارزه را تقویت کنید. سرعت انطباق بسیار بالا، به عکسالعملهای ما اجازه میدهد تا روند انتخاب حرکات، بهطور خودکار انجام شود. با آموزش این بخش یاد میگیریم سریع، دقیق و بدون فکر عکسالعمل نشان دهیم.
مرحله پنجم : (سرعت اجرا و بموقع حرکات)
● سرعت در اجراء (شروع حمله) به محض اینکه روش مناسبی را برای شروع حمله انتخاب کردید. باید آرامش خود را حفظ کنید. منظور چگونگی سرعت حرکت شما نیست بلکه به این معنی است که چطور خیلی زود به آنجائی برسید که ارزش داشته باشد. ممکن است حمله شما در جریان مسابقه سرعت مناسبی داشته باشد اما عدم شروع به موقع از این فرصت عملاً سبب کاهش شدید شانس شما در رسیدن به نتیجه مورد نظر خواهد شد .
مرحله ششم : (سرعت در انتقال و جابجایی)
● سرعت در حرکت : توانائی انتقال سریع همه یا بخشی از بدن، از مکانی به مکان دیگر است (که در کاراته به آن ساباکی میگویند). سرعتی است که بیشتر توسط عامه مردم در سطح گسترده تشخیص داده میشود. میزان وزن بدن و نیز تاریخ منقبض و ریلکس شدن ماهیچهها، علاوه بر عوامل ژنتیکی از جمله عواملی هستند که به تشخیص و تعیین سرعت حرکت در شخص کمک خواهند کرد. نگران سرعت خود نباشید. سرعت کاربردی و عملی خود را بهبود ببخشید و در یادگیری آن تمرکز کافی داشته باشید. سرعتی که در غلبه کردن و تحت کنترل درآوردن حریف بارها و بارها به شما کمک میکند.
مرحله هفتم : (سرعت تغییر جهت وتغییر تکنیک)
● سرعت تغییر (اصلاح) در طول مدت آموزش، یقین حاصل کنید. به تمریناتی میپردازید که سرعت تغییر را تقویت میکند. سرعت تغییر، دربرگیرنده توانائی تغییر سریع جهتها در کانون حرکت و در اصل، کنترل تعادل و غلبه بر سستی و رخوت است. با تسلط بر مکانیک بدن، میتوانید در لحظه مناسب حرکت خود را متوقف کنید؛ احتمالاً به این خاطر که ممکن است حرکت اشتباهی را انجام دادهاید.
علاوه بر این هفت کلید، باید تمرینات مانعی (بازدارنده) سرعت را در آموزش خود، جهت افزایش سرعت بگنجانید. منظور این است که بتوانید زمان واکنش حریف را در برابر حملات، بهطور مؤثری کاهش دهید. داشتن مهارتهای مناسب در این زمینه، سبب افزایش توانائی ما برای گیج کردن، از حرکت انداختن، و شکست دادن رقیب میشود. با تمرکز بر روی بهبود هر یک از بخشهای جداگانهٔ سرعت، یادگیری مؤثر و مفیدتر خواهد بود. این مهم شما را در دستیابی به سرعت بالاتر و عکسالعمل نشان دادن در کوتاهترین زمان ممکن یاری میکند.