خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

قابل توجه افراد دلسوز ورزش

(قابل توجه افراد دلسوز ورزش)

            

یکی از عمده مشکلات پیش روی جامعه ورزش شهرمان رضوانشهر یزد نبود حمایت مالی از سوی ادارات، شرکت های خصوصی و دولتی است که بتواند ورزش شهرمان  را حمایت مالی کند.با وجود اینکه شهرمان  ظرفیت بالایی در رشته های مختلف ورزشی دارد اما به درستی به این ظرفیت ها توجه نشده است و هرعاملی که بخواهد پیشرفت داشته باشد حرف اول را درآن زمینه، مسائل مالی می زند.
 اکنون مشکل اساسی که با آن روبرو هستم کمبود اسپانسر داخل شهرمان است .
عمده ترین مشکل ورزش شهرمان رضوانشهر یزدنوع نگاه مسوولان به مقوله ورزش است که ورزش را کم اهمیت تلقی می کنند.
 مسوولان بایدیک نگاه ویژه ای به شهرمان داشته باشند تا روزبه روز شاهد توسعه و ترقی ورزش در شهرمان باشیم.
ورزش همیار سلامت جامعه و امنیت مردم است و می تواند در کاهش مشکلات جامعه و ناهنجاری های اجتماعی نقش کلیدی ایفا کند.
  نبود حمایت کننده مالی برای تقویت ورزش شهرمان و کمبود فضای ورزشی برای بانوان از دیگرمشکلات پیش روی بانوان ورزشکار در رضوانشهر میباشد.
هزینه در ورزش سرمایه گذاری برای نسل های آینده است و می طلبد که مدیران دستگاههای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه ورزش حمایت مالی کنند.

ولادیمیر لنین

ولادیمیر ایلیچ لنین : مرگ بر این کلاهبرداری ننگین! میان ستم دیدگان و ستمگران، میان استثمارشوندگان و استثمارکنندگان هرگز هیچ برابری‌ای موجود نیست و نخواهد بود.
مادامی که زنان از قید مزایایی که قانون برای مردان تامین می‌کند آزاد نشده‌اند، مادامی که کارگران از زیر سلطه‌ی سرمایه رها نشده‌اند، مادامی که دهقانان زحمتکش از یوغ سرمایه‌داران، مالکین و تجار آزاد نشده‌اند، آزادی واقعی وجود نداشته و نمی‌تواند وجود داشته باشد .

 

چرا رعایت قوانین یادگیری  

                       عمق و ماندگاری یادگیری را افزایش می دهد 

 

عمق : توان بسط و کاربرد

 

ماندگاری:  حداقل مقدار موثر پس از گذر زمان

قوانین یادگیری :

 

قوانین شناخته شده ای در رابطه با یادگیری وجود دارند که به کارگیری آنها در بهبود کیفیت و تسریع یادگیری اثر می گذارد . با استفاده از این قوانین می توان تجربه های یادگیری را برای فراگیران مؤثر تر ، با دوا متر و لذت بخش تر نمود برخی از این قوانین به صورت زیر است

.

 

1-قانون آمادگی

 

 

به موجب این قانون ، یادگیرنده باید از حیث جسمی ، عا طفی ، ذهنی و عقلی به اندازه ی کافی رشد کرده باشد . تا بتواند آموختنی های معین را فرگیرد . به عنوان مثال : آموختن رنگها تا قبل از چهار سالگی برای کودک دشوار است و یا فراگرفتن مفاهیم مجرد در سنین کمتر از 11 سال ، به آسانی صورت نمی گیرد .

 

 

2-قانون اثر :

 

 

انسانها میل دارند تجاربی که مطلوب و رضایت بخش هستند . بپذیرند و

 

تکرار کنند و از آنهایی که اثر ناخوشایند دارند ، اجتناب ورزند ، در امر آموزش ، مهمترین عاملی که موجب رضایت خاطر دانش آموز می شود فهمیدن و یاد گرفتن درس است . زیرا یادگیری درس علاوه بر اینکه بطور مستقیم وی را خشنود می سازد . چون موفقیت او در درسی که یاد گرفته است . تحسین معلم ، همکلاسان و افراد خانواده را به همراه دارد به طور غیر مستقیم هم تشویق می شود که بهتر و بیشتر یاد بگیرد . از اینرو معلم باید دانش آموز را یاری دهد تا از هر فعا لیت یادگیری ، نوعی رضایت شخصی احساس کند و درسها را با میل و رغبت یاد بگیرند .

 

3-قانون تمرین :

 

 

به موجب این قانون ، تکرار و تمرین در یاد گیری و دوام آن تأ ثیر فراوان دارد . زیرا هر قدر انجام عملی بیشتر تکرار شود . آن عمل زودتر به صورت مهارت و عادت در می آید و در اثر تکرار درست ، تبحر ایجاد می شود . تمرین غلط عادت عادت غلط ایجاد می کند و ترک عادت نادرست دشوار است به عنوان مثال . اگر دانش آموزی در کلاس اول ابتدایی نوشتن اعداد را از سمت راست تمرین کند و معلم به موقع او را راهنمایی نکند ترک این عادت برای او مشکل است.

 

4-قانون تقدم :

 

معمولاَ نخستین خاطرات درس بیشتر در ذهن باقی می مانند به همین جهت در اوایل سال تحصیلی و در نخستین روز تشکیل کلاس باید رفتار و برخورد معلم با دانش آموز صحیح و منطقی باشد بویژه که در اغلب موارد دانش آموزان با معلمان جدید روبرو هستند و چون به کلاس بالاتر می رفته

 

اند و با درسهای تازه هم آشنا نیستند ممکن است این عوامل در آنها تولید نگرانی و اضطراب کند از اینرو لازم است که در جلسات اولیه ، اعتماد آنها جلب شود و اطمینان حاصل کنند که یادگیری درس بر ایشان مفید و آسان است .

 

5-قانون شدت :

 

 

یک و ا قعه ی جذاب و مهیج ، بیشتر از وا قعه ای عادی و کسل کننده در ذهن باقی می ماند . به همین دلیل درسهای آن عده از معلمینی که با حا لتی با روح و  مهیج تدریس می کنند . بیشتر جلب توجه می کند و در خاطر می ماند . البته منظور اینست که کلاس درس به سیرک یا تما شا خانه تبدیل شود . بلکه هدف آن است که معلم با آوردن مثال ها و نمونه های زنده و استفاده از تکنولوژی آموزشی و به فعالیت واداشتن دانش آموزان ، حا لتی پر تحرک و جذاب در کلاس ایجاد کند

 

6-.قانون عدم کاربرد :

 
مهارت و دانشی که به کار گرفته نشود .  به تدریج و به میزان زیادی فراموش خواهد شد به موجب این قانون ، معلم باید موقعیتها یی تدارک ببیند تا دانش آموزان بتواند آموخته های خود را به کارگیرند.
http://commite2.blogfa.com/

چله گجه سی آیدین اولسون

گئجه آملمیشام چیلله قارپیزی 

سالمیشام چایدانا یاشیل یارپیز

چیلله گحئجه سی یئتیشدی یولدان

فامیل توکولوبدی ســـــاغ و سولدان

مش قوربانعلی دوشوبدی قولـدان

دؤرد اللی یئییر جویــــز - میلاخ دان!

خاتین گـــــوز آغـــــاردیـری قیـــراخ دان!!

سئفرایه ائدیبدی حمله شئر تک

تئز تئز یئ ییری انار و پشمک

آجیللره هی ووروبدو پاتک

بئش قابی بوشالدیب اوسته - اوسته

تکجه سئچیری باداملا پوسته !

چون سینی ایچینده گلدی قارپیز

قوربان دئدی : گل بو سمته آی قیز!

قَش قَش یئدی قارپیزی آمانسیــــز

هیچ کیمسه آلانمادی الین نن

قارپیز سویی آخدی سققلین نن!

 

مجلس صاحابی سوسوب، قالیب واه!

گاهدان گولوری: دئییر ماشاللاه!

قلبینده دئییر ولی : آی آللاه!

دورد اللی بوجور یئمه ک نه ایشدی؟

واه واه بو کیشی نه گورمه میشدی!

 

 بیر کیمسه یه وئرمیری ماجالی

تئز تئز سویور آلما - پرتقالی

تا که گؤرور ائو صاحاب بو حالی

هی چئینیری هیسله دیل دوداقین:

آی قارنی شیشه بوجور قوناقین!

 

ازبس یئدی، دالبادال چای ایشدی

قارقیش اوخی مقصده یتیشدی

تیخماق اثرین ده قارنی شیشدی

بیردن بیره ناله سی اوجالــدی

مجلس صاحابی خطایه قالدی!

 

آرواد دئدی : ای وای اؤلدی قوربان!

دور ماشینی فوری یاندیر اوغلان!

تا کـــــــــــــه آپـــــاراق مطبّه الآن

یئردن اونو قووزادی قوناقلار

آلدی بئلینه اوغول به ناچار

 

ایستیردی چیخا اتاق دان اوغلان

ائتدی الینن اشاره قوربان

گوردو آتاسی دئییر یاواشدان:

اوچ -دؤرد تیکه حالوا اولسا خوشدی

معده م دیه سن بیر آزجا بوشدی!!

 

سعید سلیمان پور

http://artawilnews.blogfa.com/post-258.

کباب کردن آیفون ۶ در نوشابه!+ تصاویر

آیفون۶ و ۶ پلاس از زمان رونمایی شدن مورد شکنجه‌های سختی قرار گرفتند تا جاییکه ویدئویی از خم شدن این گوشی‌ها، آبروی کمپانی آمریکایی اپل را در معرض خطر قرار داد.

انفجار آیفون6 با دینامیت، چکش‌کاری کردن، پرتاب آن و مورد شلیک مستقیم قرار دادن با گلوله شکاری از جمله آزمایشاتی بوده که روی این گوشی انجام و اتفاقا منجر به خلق ویدئوهایی جذاب برای مخاطبان جهانی شده است.

بعد از خم شدن آیفون، تقریبا نگاه‌ها از آن برداشته و همین موجب استراحت این گوشی برند شد.

اما اخیرا یکی از کاربران اپل اقدام به آزمایشی جالب روی آیفون6 کرده که شاید به ذهن کسی خطور نکند.
 

 

بیا ادامه مطلب ببین چیکار کرده طرف