خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

جزئیات 3 بخشنامه جدید خودرویی گمرک/ تعیین ارزش بنز و آلفا رومئو

گمرک ایران در بخشنامه های جداگانه ای به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرائی کشور، خواستار تعیین ارزش گمرکی مدل‌هایی از خودروهای لوکس وارداتی بنز، آلفا رومئو و یک مدل خودروی چینی شد.به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در بخشنامه ای به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرائی با ارسال پرایس لیست سواری های BENZ مدل 2015، خواستار تعیین ارزش گمرکی خودروهای لوکس وارداتی در این بخش شد.

در بخشنامه گمرک امده است: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 549 مورخ 93.07.09 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت پرایس لیست انواع سواری های BENZ مدل 2015 ساخت آلمان ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های بنز وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.


تصویر بخشنامه گمرک درباره ارزشگذاری بنز

تصویر بخشنامه گمرک درباره ارزشگذاری بنز 




همچنین در بخشنامه دیگری نیز درباره اعلام ارزش سواری ALFAROMEO Giulietta سال 2014 آمده است: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 548 مورخ 93.07.01 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری آلفارومئو مدل جولیتا سال 2014 ساخت ایتالیا ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

 


تصویر بخشنامه گمرک درباره آلفا رومئو

بخشنامه واردات آلفا رومئو 

 


در قالب بخشنامه دیگری نیز به منظور اعلام ارزش سواری چینی BESTURN مدل B50F سال 2014 آمده است: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 547 مورخ 93.06.25 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری چینی مارک BESTURN مدلB50F سال 2014 ساخت چین ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

 

بخشنامه واردات خودرو های چینی

جدید‌ترین آمار تولید خودرو در ایران منتشر شد

تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال 73.5 درصد و در شش ماهه نخست امسال 74.3 درصد افزایش یافته است.

خط تولید مگان ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تولید انواع خودروی سواری در شهریور ماه امسال با رشد 73.1 درصدی از 56 هزار و 175 دستگاه در شهریور ماه 1392 به 97 هزار و 255 دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع وانت نیز با رشد 74.3 درصدی از 9331 دستگاه به 16 هزار و 260 دستگاه رسیده است. شهریور ماه امسال تولید انواع اتوبوس با افت صد‌درصدی از 36 دستگاه در شهریور ماه 1392 به صفر کاهش یافته است.

تولید انواع کامیونت، کامیون کشنده نیز با افزایش 95.8 درصدی از 743 دستگاه در شهریور ماه سال 1392 به 1455 دستگاه افزایش یافته است.

شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع سواری با رشد 74.1 درصدی از 254 هزار و 190 دستگاه در شش ماهه نخست سال گذشته به 442 هزار و 472 دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع وانت با رشد 71.4 درصدی از 41 هزار و 350 دستگاه به 70 هزار و 889 دستگاه افزایش یافته است.

تولید انواع اتوبوس در شش ماهه نخست امسال با کاهش 8.1 درصدی از 210 دستگاه به 193 دستگاه کاهش یافته است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با رشد 126.6 درصدی از 3531 دستگاه به 8001 دستگاه رسیده است.

 

 

ایسنا

آیا خودروهای شرکت چانگان به ایران می‌آیند؟

 چانگان نامی است که این روزها در محافل خودرویی زیاد به گوش می رسد، به ویژه پس از آنکه چندی پیش خبر توافق همکاری این شرکت با شرکت سایپا منتشر شد.چانگان، مسیر خودروسازی ایران است؟
براساس این توافقنامه، قرارداد تولید دو خودرو جدید سدان و شاسی بلند بین دو شرکت سایپا و چانگان به امضا رسید.

لوگوی چانگان

در مراسم امضای این توافقنامه طرف ایرانی سه پیشنهاد به خودروساز چینی ارایه کرد که براین اساس چانگان می تواند از سه طریق در خودروسازی ایران حضور یابد.
یکی از این راه ها، سرمایه گذاری در زمینه تولید قطعات الکترونیکی و با فناوری بالا به طور مستقیم در ایران است. پیشنهاد دیگر خرید بخشی از سهام شرکت های سایپا کاشان، بن رو (سایپا ساوه) و پارس خودرو و تولید محصول در این شرکت ها است، به نحوی که چانگان می تواند با این روش وارد بازار کشور شود. اما پیشنهاد سوم، خرید بخشی از سهام سایپا توسط چانگان بود.



** چانگان چیست؟



چانگان یک شرکت خودروسازی چینی است که در شهر چونگ کینگ قرار دارد. این شرکت همچنین به چانا مشهور است. شرکت چانگان که یکی از قدیمی ترین بنگاه های اقتصادی چین به شمار می آید در سال 1862 تاسیس شده است. 
سرمایه این شرکت در حال حاضر 68 میلیارد یوان بوده و 50 هزار کارمند در آن مشغول به کارند. ظرفیت سالانه این شرکت در حال حاضر تولید 2 میلیون دستگاه خودرو است.
بخش توسعه و تحقیقات خودروی چانگان با در اختیار داشتن شش هزار نیروی حرفه ای و با بکارگیری بیش از 300 نفر کارشناس خبره خارجی تلاش بسیاری در توسعه محصولات خود داشته است. 
این مرکز همکاری استراتژیک خود را با شرکت های بزرگ و معتبر خودروساز جهانی همچون فورد، مزدا، پژو سیتروئن و سوزوکی انجام داده و با ایجاد مراکز طراحی و تحقیقاتی در ایتالیا، ژاپن و انگلستان هم اکنون 27 سایت تولیدی دارد که 25 نوع خودرو تولید می کند. 
براساس گفته های مدیرعامل چانگان، این شرکت هم اکنون بیش از 10 درصد بازار خودروی چین را در اختیار دارد و قصد دارد با تولید شش میلیون دستگاه خودرو در سال 2020 به رده نخست خودروسازان چینی دست یابد.
برنامه افزایش چهار میلیون خودرو در شش سال آینده توسط شرکت چانگان و رسیدن مجموع تولیداتش به شش میلیون دستگاه در سال 2020 کار بسیار مهمی است که پیش روی این خودروساز قرار گرفته که برای گسترش این میزان از تولید چانگان چشم امید به ظرفیت های بلااستفاده صنعت خودرو در سراسر جهان دارد و سایپا به عنوان شریک تجاری می تواند گزینه خوبی برای افزایش تولید این شرکت خودروساز باشد.



** تلاش های نافرجام قبلی چانگان در ایران


احمد فرهادی از کارشناسان صنعت خودروی کشور با بیان آنکه نام چانگان پیش از این هم دو بار دیگر در ایران مطرح شده بود، گفت: بار نخست، خبری بود مبنی بر همکاری شرکت چانگان و بنیان توسعه صنعتی پارس که توسط جمعی از مدیران سابق ایران خودرو تاسیس شده بود. 
وی افزود: در اوایل سال 87 شرکت بنیان توسعه صنعتی پارس اعلام کرد شرکت خودروسازی چانگان قصد دارد از سال آینده یکی از محصولاتش به نام «بی نی» 'BENNI' را در ایران تولید کند. این خودرو یک خودروی کامپکت(متوسط) بوده که در چین و برای مصرف داخلی این کشور طراحی شده است. 
به گفته وی، قرار بود در مرحله اول 50 هزار دستگاه در سال از این خودرو در ایران تولید شود و در مراحل بعدی به 250 هزار دستگاه افزایش یابد. با مشکلات به وجود آمده در شرکت بنیان توسعه پارس، این توافقنامه در میانه راه بدون نتیجه رها شد.
این کارشناس صنعت خودروی کشور سپس ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال 89 بار دیگر نام چانگان در صنعت خودرو ایران مطرح شد و آن زمانی بود که ایران خودرو برای جایگزینی گاو شیرده اش یعنی، پیکان به دنبال جایگزین بود و عنوان شد که محصولی از شرکت چانگان چین جای خالی پیکان را پر خواهد کرد. 
فرهادی افزود: این مذاکرات با مخالفت های علی اکبر محرابیان وزیر وقت صنایع به نتیجه نرسید. این گونه شنیده می شد که وی در واکنش به همکاری خودروسازان ایرانی با چینی ها، عنوان کرده تا زمانی که وزیر است، اجازه تولید خودرو چینی را در کشور نخواهد داد.
وی سپس به تلاش سوم چانگان برای ورود به بازار خودروی ایران اشاره کرد و گفت: این روزها بار دیگر و برای بار سوم نام چانگان در صنعت خودروی طرح شده و قرعه همکاری با این خودروساز چینی نصیب گروه سایپا شده است. 
سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این خصوص اعلام کرد که برنامه دولت ایران، تبدیل کشور به قطب تولید خودرو در منطقه با تولید سه میلیون دستگاه در سال است. 
بنابه گفته مدیرعامل این خودروساز، در همسایگی ایران حدود 400 میلیون نفر زندگی می کنند که به جز ترکیه در هیچکدام خودروسازی مطرحی فعالیت نمی کند که با همکاری با چانگان می توانیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.
تاکیدات مدنی بیانگر عزم جدی ایران برای آغاز همکاری گسترده با این خودروساز چینی است. اما براساس تجربیات قبلی به نظر می رسد همچنان باید به انتظار نشست و دید که این تلاش سوم به نتیجه لازم خواهد رسید؟ یا آنکه سرنوشت این توافقنامه همچون دو بار قبلی ناکام خواهد ماند؟



** انعقاد قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین سایپا و چانگان


هیاتی متشکل از مدیران ارشد گروه خودروسازی چانگان و گروه بین المللی جنوب چین ضمن بازدید از خطوط تولید تیبا 2 در شرکت سایپا، تفاهم نامه همکاری سرمایه گذاری مشترک با این گروه خودروسازی به امضا رساندند.

لی شاوو معاون مدیرکل گروه صنایع جنوب چین گفت: در قراردادی که با سایپا به امضا رسیده در مرحله اول ورود خودروها به شکل CBU (خودروی کامل) و به صورت واردات خودرو کامل آغاز خواهد شد و در مرحله بعد به صورت CKD (قطعات منفصله) در سایپا تولید می شود و در مرحله سوم سرمایه گذاری مشترک بین دو گروه خودروساز درایران صورت خواهد پذیرفت.



** پاسخ شما چیست؟

حال باید منتظر پاسخ این سوال بود که آیا این همکاری میوه ای برای صنعت خودروی ایران خواهد داشت؟ به طور طبیعی پاسخ ها در دو طیف مختلف دسته بندی خواهد شد کسانی که امیدوارند از مسیر چین به صنعت مهمی به نام خودروسازی برسیم و کسانی که چشم امید به چین ندارند، پاسخ شما به این سوال چیست؟

 

 

ایرنا

 

جدول قیمت انواع پنیر در بازار

قیمت انواع پنیر های سنتی و پاستوریزه در بازار طبق جدول زیر است :

 

محصول

قیمت ( تومان )

پنیریواف 100گرمی پلی استایرن 16%چربی صبا

1100

پنیرلاکتیکی 300گرمی کاپ 13/5%چربی صباح

4.200

پنیر پروسس آمل 400گرمی هراز

5000

پنیرسفیدپاستوریزه ویژه 400گرمی دامداران

4200

پنیر تازه محلی به ازا هرکیلو

21500

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

قیمت انواع گوشت در مرکز شهر + جدول قیمت گوشت

به گزارش خبرنگار گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ براساس مشاهدات میدانی قیمت انواع گوشت قرمز در مرکز شهر به شرح جدول زیر است .

 

گوشت قرمز

 

 

قیمت

محصول

32500

گوشت شتر مرغ بی استخوان

16500

ران منجمد گوساله

17700

دست منجمد گوساله برزیلی

18700

ران منجمد گوساله برزیلی

10500

سینه بوقلمون

11700

ران بوقلمون

28000

جگر گوساله

38000

جگر گوسفندی

 

 

 

 

 

 

 

 منبع :  باشگاه خبرنگاران