خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

انسیه ورزنده:دریافت کننده قدرتی تیم والیبال شهرداری ارومیه در دیدار مقابل نوین کشاورز دچار مصدومیت شد و طبق نظر پزشک متخصصش باید حداقل 3 هفته ای را از تمرینات و مسابقات دور باشد.

میلاد عبادی‌پور درباره این مصدومیت می گوید:«در بازی با نوین کشاورز در تهران دچار پیچیدگی مچ پا شدم به همین دلیل مجبور شدم در  تهران بمانم و زیر نظر دکتر فرهادی کارهای فیزیوتراپی ام را دنبال کنم.»

او ادامه داد:« طبق تشخیص پزشک مچ پایم دچار پارگی خارجی شده و باید چند روز دیگر فیزیوتراپی داشته باشم تا مشخص شود که پارگی داخلی هم دارم یا نه؟ هنوز در این مورد هیچ چیز مشخص نیست.دوست دارم هرچه زودتر به بازی‌ها برسم، نام این مصدومیت را بدشانسی نمی‌گذارم چون در ورزش حرفه‌ای چنین اتفاقاتی طبیعی است.سالهای قبل هم بازیکنانی مثل حمزه زرینی ، آرش کمالوند و... در بازی های لیگ مصدوم شدند و به خاطر رهایی از آن مجبور به دور شدن از مسابقات بودند، این دفعه این مساله قسمت من شد. اگر پزشک تیم تشخیص بدهد دچار پارگی داخلی هم شده‌ام باید چهار هفته استراحت داشته باشم.»

از او درباره سطح کیفی لیگ امسال سوال کردیم که عبادی پور گفت:«سطح کیفی لیگ خیلی بالاست و برنامه‌ریزی هم حرفه ای است. فصل قبل برنامه مسابقات بسیار فشرده بود و این مسئله کار را برایمان سخت می‌کرد ولی امسال اکثر تیم‌های حاضر قدرتمند و مدعی هستند و نتیجه هیچ یک از مسابقات قابل پیش‌بینی نیست. به طوری که ما توانستیم تیم نوین کشاورز را در ارومیه سه بر صفر ببریم.هیچ کس انتظارش را نداشت که آن‌ها در تهران ما را شکست دهند برای همه باخت ارومیه در تهران غیر قابل پیش‌بینی بود ولی این اتفاق افتاد.پس نباید نتایج نیم فصل دوم را براساس نیم فصل نخست پیش بینی کرد.»

دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه گفت:« الان از هرکسی که می‌پرسم نام چهار یا پنج تیم را برای راهیابی به پلی اف اعلام می‌کند ولی مطمئن هستم در جمع چهار تیم برتر تیمی هم وجود خواهد داشت که هیچ کسی پیش‌بینی‌اش را نمی‌ کند.»

اما حرف های پایانی عبادی‌پور.آنجا که او در خصوص رفتن" سعید معروف" به تیم زنیت کازان روسیه حرف زد و گفت:«در شرایط حرفه‌ای همه می‌دانند یک والیبالیست باید حرفه‌ای  رفتار کند. معروف تصمیمی گرفت که هم برای خودش و هم روی والیبال کشورش تاثیر مثبت می‌گذارد.اگر این شرایط برای من هم پیش می‌آمد بهترین گزینه را انتخاب می‌کردم و می‌رفتم! لیگ روسیه جزو بهترین لیگ‌های دنیاست و می‌تواند در رشد والیبال سعید هم تاثیر مثبتی داشته باشد.ورمیلیو پاسور ایتالیایی هم که به جای " سعید " در ترکیب قرار گرفته کارش بسیار حرفه‌ای و سطح بالاست ولی برای شناسایی کامل تمام بازیکنان تیم نیاز به زمان دارد.»

موسیقی در کوهستان

اگر بتاریخ بنگریم بی شک مظاهر طبیعت را اولین مربی بشر در زمینه هنرمییابیم خصوصا در هنر موسیقی که بسیاری از مورخان و محققان اولین آموزگار موسیقی را اصوات طبیعت میدانند. بعنوان مثال مرحوم روح الله خالقی در مقدمه کتاب نظری به موسیقی چنین می نگارد:
"موسیقی یکی از هنرهای زیباست که از ابتدای خلقت در نهاد طبیعت مستور بوده.آهنگ مزغان خوش نوا ، وزش باد و حرکت برگ درختان ، لغزش آب جویباران و ریزش آبشارها ، موسیقی ابتدائی بشر و اولین آموزگار انسان در آموختن این هنر بوده است."
همچنین یکی از موارد الهام بخش هنرمندان نیز مظاهر طبیعت خصوصا کوهستان و عشق به زیبائیهای آن بوده و بعنوان مثال میتوان به آثار بزرگی چون : شبی بر فراز کوه عریان اثر موسوروسکی و یا سمفونی دماوند اثر شاهین فرهت نام برد که خود وی در مورد اثرش چنین مینگارد:
"می توان گفت که کوه دماوند مجموعه تابلوهای مختلفی است از کمال لطافت و نهایت خشونت در طبیعت. این گوناگونی و طیف وسیع احساسی این کوه، سرچشمه الهامی برای خلق این سمفونی است. این کوه همیشه مرا تحت تاثیر قرار می داده و نهایتا در سال 1378 منجر به ساخت سمفونی دماوند شد. "

گذشته از الهام بخش بودن کوهستان میتوان به استفاده از موسیقی در کوهستان اشاره کرد که بنوعی در فرهنگ انسانهائی که با کوهستان در تماسند جای گرفته بعنوان مثال میتوان به فرهنگ موسیفی در میان شبانان اشاره کرد که فضائی مخصوص بخود را دارا میباشد و از سازها، نغمات و ترانه های خاصی استفاده میگردد که بی شک الهام گرفته از فضای کوهستان میباشند.
اما در ورزش کوهنوردی با توجه به اینکه غالبا کوهنوردان از عاشقان و شیفتگان کوهستان و طبیعت میباشند نیز هنر موسیقی و شعر جایگاه خاصی را دارا میباشد که به اشگال مختلفی میتوان از این هنر متعالی استفاده کرد :
شکل نخست – با توجه به تاثیر گذار بودن موسیقی بر انسان میتوان در صعودهای دشوار در حین حرکت با استفاده از سرودها، ترانه ها و اشعار متناسب عشق امید و اراده را در آنها تقویت نمود. خصوصا اگر ریتم آهنگها با وزن قدمها و گامها( سر قدم) تنظیم گردد( بمانند هماهنگی ریتم و حرکت پا در رژه سربازان).
شکل دوم - در استراحتهای کوتاه و بلند که در هنگام خستگی میتوان با استفاده از موسیقی انرژی تحلیل رفته را به اعضای گروه باز گرداند . خوشبختانه در فرهنگ کوهنوردی و در مراسم فتح قله این امر کاملا مرسوم است و سرود ای ایران اثر مرحوم روح الله خالقی همواره خستگی را از تن بدر کرده و عشق به ایران و طبیعت آنرا در وجودها بیدار میکند که این احساس زیبا را تمام کوهنوردان تجربه نموده اند.
در این موارد میتوان از سازهائی که قابلیت حمل و نقل دارند نیز استفاده کرد که تاثیر آن بسیار چشمگیر است. ناگفته نماند بعضی سازها بدلیل رنگ وطنین خاصی که برخوردارند حتی در برخی کتابهای ارکستراسیون (سازشناسی) بعنوان ساز طبیعت نام برده شده اند که از جمله میتوان بساز نی و هارمونیکا (ساز دهنی) اشاره کرد.

شکل سوم – در هنگام استراحتهای طولانی مثلا شب مانی ها در کوهستان و ساعات فراغت است که میتوان بدور یکدیگر و شاید دور آتش شبی بیاد ماندنی و خاطره انگیز را تجربه کرد و از تاثیرات معنوی موسیقی استفاده های عمیق تری برد و برای حرکت صبح نیروی روحانی را ذخیره نمود.
اما نکته ای که قابل تامل و تعمق میباشد استفاده صحیح از موسیقی است بگونه ای که هم نوع موسیقی و اشعار متناسب با فضای کوهستان و ورزش کوهنوردی انتخاب گردد چه که بسیارند موسیقی ها و اشعاری که شاید بتوان بعنوان توهین به قداست طبیعت و مرام کوهنوردان از آن استفاده کرد.
و نکته دیگر حفظ تعادل در استفاده از موسیقی میباشد که اگر بیش از اندازه باشد میتواند اثری کاملا معکوس بر اعضای گروه داشته باشد و سبب کسالت و سر درد بشود و حتی به آلودگی صوتی مبدل شود چه که زیبا ترین موسیقی در خود طبیعت نهفته است . و با توجه به رعایت حقوق سایرین که شاید بخواهند از موسیقی مستور در طبیعت استفاده کنند باید از افراط و تفریط در استفاده از موسیقی پرهیز نمود.

کلنگها قبلا دارای دسته های بسیار بلندی از جنس چوب بودند. در دوره ادوارد ویمر استفاده از سر کلنگ (شامل نوک و بیلچه) برای برف و یخ کاملا مرسوم شده بود. پس از آنکه چوینارد آمریکایی کشف کرد که نوک دارای انحنا دقیقتر و بهتر وارد یخ می شود و از آن خارج می گردند، نوک کلنگها انحنای کمی بخود گرفتند. در همان زمان هامیش مکلنز اسکاتلندی نوآوریهایی در کلنگ سنتی خود بوجود آورد تا برای صعودهای ترکیبی مناسب گردد. پس از آن طراحی کلنگها دچار تغییرات بنادین دیگری نشد جز اینکه به مرور از ارتفاع دسته آن کاسته شد و مواد بکار رفته نیز بهتر شدند (دسته های چوب جای خود را به دسته های توخالی از جنس آلیاژ اعلا از فولاد و آلومینیم دادند) و سر کلنگ هم ار آلیاژهای مناسب فولاد تهیه می شود در حالیکه در زمان ویمپر از آهن (خالص) بود.

کد: 215

کد: 216