بخشی از متن: در این تحقیق عمدتاً روی موضوعات انتقال جرم و حرارت تمرکز می یابیم چون آنها برای خنک سازی اجزا ی دستگاه توربین بکار می روند. عملکرد یک موتور توربین گازی تا حد زیادی تحت تاثیر دمای ورودی توربین می باشد و افزایش عملکرد قابل توجهی را می توان با حداکثر دمای ورودی مجاز توربین بدست آورد. از نقطه نظر عملکردی، احتراق با دمای ورودی توربین در حدود ....
فهرست مطالب: مقدمه خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای بهینه سازی موتورهای توربین گازی چالش های خنک سازی برای دماهای پیوسته در حال افزایش گاز و نسبت فشار کمپرسور تکنیک های خنک سازی استفاده شده متداول تاثیر خنک سازی مشکلات خنک سازی ترکیب پوشش های حصار حرارتی و خنک سازی فرایند بهبود خنک سازی ایرفویل تعریف پارامترهای شباهت انتقال جرم و حرارت اصلی کنش متقابل انتقال جرم – حرارت در لایه مرزی ایرفویل نقش تشابه در رقابت تجربی حرارت ایرفویل توربین و انتقال جرم دمای فلز و تاثیر آن روی عمر اجزای توربین موضوعات مربوط به تغییر مکان های دمایی گذرای روتور به استاتور و کنترل فاصله نوک آزاد خنک سازی نازل توربین تقابل با محفظه احتراق اغتشاش خنک سازی فیلم پره نسبت دمش انحنای سطح گرادیان فشار آشفتگی جریان اصلی تاثیر تزریق هوای خنک سازی فیلم روی انتقال حرارت سطح موضوعات خنک سازی دیواره نهایی خنک سازی تیغه توربین پروفایل دمای گاز شعاعی تاثیرات ناپیوستگی تکنیک های خنک سازی درونی تیغه گذرگاههای درونی هموار پین فین ها تاثیر جت جریان گردابی خنک سازی فیلم موضوعات خنک سازی سکو و راس خنک سازی ساختارهای روتور و استاتور منبع خنک سازی و سیستم های هوای ثانویه بافر کردن مجموعه دیسک و روشهای خنک سازی دیسک خنک سازی ساختار حفاظتی نازل و جایگاه توربین خنک سازی محفظه احتراق تاثیر تحول طراحی محفظه احتراق روی تکنیک های خنک سازی خنک سازی تعریق خنک سازی نشتی همرفتی بخش پشتی افزوده انتقال حرارت تجربی پیشرفته و معتبر سازی خنک سازی ارزیابی انتقال حرارت بیرونی و تکنیک های معتبر سازی خنک سازی ارزیابی غیر مستقیم آشفتگی شرایط مرزی تجربی دیسک توربین تائید خنک سازی در یک آزمون موتور ابزار بندی متعارف پیرومتر درج شده درگاه بروسکوب رنگ های حرارتی دما بالا مراجع