خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

جمع‌آوری بیش از 16 میلیارد ریال زکات در اردستان

مهرداد پویان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردستان با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته سال جاری بیش از 16 میلیارد ریال زکات در شهرستان اردستان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: پرداخت زکات در این شهرستان نسبت به 9 ماه گذشته سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.خبرگزاری فارس: جمع‌آوری بیش از 16 میلیارد ریال زکات در اردستان

وی افزود: بیش از دوسوم زکات جمع‌آوری شده، زکات مستحبی است که در زمینه‌هایی چون ساخت مسجد، خانه عالم، فاطمیه و طر‌ح‌های عمرانی روستایی هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان با تاکید بر اینکه بیشترین زکات پرداختی روستاهای شهرستان اردستان مربوط به منطقه گرمسیر است، خاطر نشان کرد: شهرستان اردستان با تعداد 120 روستا، 60 روستای مشمول پرداخت زکات دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای نخستین بار 39 اصله درخت پسته و گردو در طرح شجره طیبه جهت مددجویان تحت حمایت به کمیته امداد امام خمینی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری 9 راس گوسفند و دو نفر شتر به عنوان زکات واجب به کمیته امداد امام خمینی اردستان تحویل داده شده است.

پویان در ادامه بر ضرورت پرداخت زکات به عنوان کار خیری که نباید آن را کوچک شمرد تاکید و بیان کرد: در راستای اشاعه فریضه زکات در جامعه لازم است همه دست در دست هم بدهند و این فریضه الهی را اجرا و عمل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.