ادیب وحدانی
[ منتقد و روزنامهنگار ]
اینکه طی حدود 16 سال نویسندگی فقط درباره «خاطره پروانه» و «فرهاد مهراد» از اصطلاح «میانمایگی» استفاده کردهام، دلیل دارد. وقتی موسیقی ایران از بیمایهها و دونمایهها آکنده شده، در شورهزاری که گل میکشت و میکشد و علفهای هرزه را مجال رشد میدهد، با ذهنیتهای متوهم و توانها و استعدادهای محدود، تحت سلطهی ذوقهای زردِ برآمده از روحهای آزرده و در تقریباً قحط فرهنگ موسیقی ما، چیزی است بدتر از پراید، پیکان، تلویزیون ایران یا ماهوارههای ایرانی، کتابهایی ...