خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

استودیو مجازی چیست؟

همه چیز از یک اتاق سبز رنگ شروع می شود؛ و خروجی آن چیزی را تشکیل می دهد که شما را در تحیر فرو خواهد برد؛ صحبت از استودیوی مجازی می باشد.

این تکنولوژی اخیرا پایش به تلویزیون ایران باز شده است.

استودیو مجازی چیست؟

یک دکور یا استودیو مجازی ابزاری است که امکان قرار گرفتن مجری های حقیقی را در محیط سه بعدی تولید شده گرافیکی فراهم می کند. از خیلی جهات این تکنولوژی مشابه همان است که از سالیان پیش در استودیوهای تلویزیونی به عنوان تکنیک کروماکی مورد استفاده قرار می گرفت اما واقعا با آن قابل قیاس نیست و بسیار حرفه ای تر عمل می شود.

 

کروماکی یعنی یک پرده آبی یا سبز رنگ که تصاویر در آن ها نمایش داده می شد. استدیو مجازی با کروماکی های پیشین یک تفوت عمده دارد و آن این که تصویرساخته شده برروی صفحه آبی یک دکور گرافیکی سه بعدی قرار می گیرد.

سیستم استودیو مجازی شامل چند دوربین به همراه سیستمهایردیابیاست که وظیفه دارند اطلاعاتی درباره وضعیت مکانی دوربین استودیو ارائه کنند درحالی که دوربین حقیقی، سیگنالهای ویدئو Foreground (منظره جلویی)را تولید می کند و یک سیستم شبیه ساز تصویری سیگنالهای پس زمینه مرتبط با آن را می سازد.

خلاصه اینکه تصاویری خلق می شوند که خود آقای مجری هم باور می کند که در آن محیط قرار گرفته است.

 

جالب است بدانید دانش بهره گیری از تکنولوزی ویزارتی؛ که پدید آورنده ی این فضا بوده است در حال حاضر در اختیار چند کشور انگشت شمار است و نکته ی قابل تامل در کاربرد آن در شبکه های صدا و سیما این است که بعد چندین ماه تلاش و زحمت همکاران ؛ توانسته ایم این تکنولوژی را بومی کرده و از این به بعد شاهد پیشرفت تحیر انگیز استودیو های مجازی خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.