خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

خبرهای فارسی

اخبار موسیقی، اخبار آی تی، اخبار ورزشی، اخبار استخدام

یادداشت شماره 331 - اگر مبارزه با فساد حقیقی است ، مبارزه را با ماجرای واردات بنزین آغاز کنید

یادداشت شماره 331

اگر مبارزه با فساد حقیقی است ، مبارزه را با ماجرای واردات بنزین آغاز کنید

در یاد داریم که رییس سازمان محیط زیست از آغاز به کار ، مساله‌ی واردات بنزین را پیش کشید و مدعی شد که تنها راه پاک‌سازی هوای تهران ، تعطیل امکانات داخلی بنزین و واردات بنزین « یورو‌ چهار »  از خارج است  در حالی که کشور در آن زمان ، هم توان تولید بنزین برای کاربران داخلی داشت وهم کشور با مشکل‌های ارزی روبرو بود .

اما « مدیران امیدوار »‌ برای « گل روی » ‌رییس سازمان محیط زیست ، اقدام به واردات گسترده‌ی بنزین از خارج کردند ؛ اما کیفیت هوا به گونه‌ای که شاهد هستیم ، ‌بهبود نیافت .

خیلی زود ، آشکار شد که به جای بنزین « یوروچهار» ، بنزین « باب افغانستان » یعنی ارزان‌ترین بنزین موجود در بازار که چیزی در حد نفت سفید می‌باشد ، وارد کشورشده است .

 سروصداها بلند شد ؛ اما به شیوه‌ی مرضیه‌ی حاکم ، آن‌ها را خاموش کردند . بر پایه‌ی برخی بر آوردها  سود + حق دلالی معامله‌ی واردات بنزین در این زمان کوتاه ،‌ به یک و نیم میلیارد دلار سر می‌زند .

با فروافتادن بهای نفت‌خام و در نتیجه فرآورده‌های نفتی ازجمله بنزین ودرحقیقت رسیدن به مرزهای1200 تا 1100 تومان ، رییس محترم سازمان محیط زیست در گفت‌‌وگویی که چندثانیه از آن در سیمای جمهوری اسلامی پخش شد ، فرمودند که :‌ « واردات بنزین برای بستگان من رانتی ندارد ... » ؟!

 شنبه 27 دی ماه 1393  

 هوشنگ طالع

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.